Montera däck
- Börja med att kolla att inte fälgen är ojämn.
- Använd däckmonteringspasta då det underlättar för däcket att hamna rätt på fälgen.
- Kolla sen längs kanten på däcket att däcket hamnar rakt när du monterar.
- Sen trycker du upp däcket till ca 6-7 bar. Det brukar då hoppa tillrätta ifall det inte har hamnat helt rakt på fälgen.
- Släpp sen ner trycket till ca 2,5 bar eller vad du finner lämpligt för din åkkomfort.
Tire mounting
- Start with confirming that the rim is not uneven.
- Use tire-mounting paste as this makes it easier for the tire to get into the right position on the rim.
- Check along the rim that the tire sits straight when mounting.
- Increase the pressure up to 6-7 bar. The tire then usually gets into the right position if it was slightly off to begin with.
- Then decrease pressure to ca 2,5 bar or what you find comfortable.
Montera däck
- Börja med att kolla att inte fälgen är ojämn.
- Använd däckmonteringspasta då det underlättar för däcket att hamna rätt på fälgen.
- Kolla sen längs kanten på däcket att däcket hamnar rakt när du monterar.
- Sen trycker du upp däcket till ca 6-7 bar. Det brukar då hoppa tillrätta ifall det inte har hamnat helt rakt på fälgen.
- Släpp sen ner trycket till ca 2,5 bar eller vad du finner lämpligt för din åkkomfort.
Tire mounting
- Start with confirming that the rim is not uneven.
- Use tire-mounting paste as this makes it easier for the tire to get into the right position on the rim.
- Check along the rim that the tire sits straight when mounting.
- Increase the pressure up to 6-7 bar. The tire then usually gets into the right position if it was slightly off to begin with.
- Then decrease pressure to ca 2,5 bar or what you find comfortable.